Επικοινωνία

Παρακαλώ εισάγετε τον 5-ψήφιο κωδικό ασφαλείας:

Οι προσωπικές πληροφορίες θα συλλέγονται και θα χρησιμοποιούνται για τους σκοπούς που περιγράφονται στην Δήλωση προστασίας δεδομένων .

Μέθοδοι & Θεραπείες - Ψυχολόγος Κολώνη Παναγιώτα στην Αλεξανδρούπολη


Η συμβουλευτική ψυχολόγος – ψυχοθεραπεύτρια κα. Κολώνη Παναγιώτα στην Αλεξανδρούπολη χρησιμοποιεί διάφορες μεθόδους και θεραπείες όπως τη μέθοδο EMDR και τη γνωσιακή θεραπεία (Cognitive Behavioural Therapy, CBT), προσφέροντας υψηλής ποιότητας υπηρεσίες συμβουλευτικής ψυχολογίας.

EMDR

Το EMDR (Eye Movement Desensitization and Reprocessing- μεταφράζεται ως απευαισθητοποίηση και αναπροσαρμογή μέσω οφθαλμικών κινήσεων), είναι μια πρωτοποριακή κλινική θεραπεία η οποία προήλθε και αναπτύχθηκε από την Dr Francine Shapiro το 1987. Το ΕΜDR είναι η πιο σημαντική θεραπεία των τελευταίων δεκαετιών, έχει θεραπεύσει με απόλυτη επιτυχία ψυχολογικά προβλήματα και τραυματικές εμπειρίες, από κατάθλιψη, φοβίες, και επαναλαμβανόμενους εφιάλτες μέχρι μετατραυματικό σύνδρομο στρες και πένθος σε περισσότερους από 1.000.000 ανθρώπους σε όλο τον κόσμο και με μια ταχύτητα απίστευτη. Αποτελεί ένα πολύ δυνατό εργαλείο στην θεραπεία του ψυχικού πόνου.

Είναι ιδανικό για ανθρώπους που δεν μπορούν να ξεπεράσουν τραυματικές εμπειρίες του παρελθόντος εφ' όσον ανοίγει το δρόμο για την θεραπεία και των πιο βαθιά ριζωμένων αναμνήσεων δίνοντας στο άτομο τον έλεγχο της ζωής και των συναισθημάτων τους.

Έχει θεαματικά αποτελέσματα σε ανθρώπους που αντιμετωπίζουν ψυχολογικά προβλήματα που οφείλονται σε τραυματικές εμπειρίες (π.χ. ατυχήματα, πόλεμος, φυσικές καταστροφές, κακοποίηση). Χρησιμοποιείται επίσης ολοένα και περισσότερο ως θεραπεία για κρίσεις πανικού, φοβίες, στρες, θέματα αυτοπεποίθησης και αυτοεκτίμησης και πένθος. Είναι μια πολύπλοκη μέθοδος ψυχοθεραπείας που περικλείει πολλά από τα πετυχημένα στοιχεία αρκετών θεραπευτικών κατευθύνσεων σε συνδυασμό με οφθαλμικές κινήσεις οι οποίες φαίνεται να επηρεάζουν το σύστημα επεξεργασίας πληροφοριών του εγκεφάλου. Κατά τη διάρκεια του EMDR ο πελάτης επεξεργάζεται τραυματικές αναμνήσεις ενώ παράλληλα συγκεντρώνεται σε ένα εξωτερικό ερέθισμα. Το EMDR διευκολύνει την επεξεργασία της τραυματικής εμπειρίας στην μνήμη με αποτέλεσμα την επιτυχή «τακτοποίηση της» και την ανακούφιση από τα δυσάρεστα ψυχοσωματικά συμπτώματα. Το EMDR περιλαμβάνει την επεξεργασία και αναπροσαρμογή

  • προηγούμενων γεγονότων τα οποία αποτελούν τη βάση της σημερινής δυσλειτουργίας
  • τωρινών συνθηκών που προκαλούν στρες
  • μελλοντικών σεναρίων τα οποία αφορούν πιθανές στρεσογόνες καταστάσεις

Η Παναγιώτα Κολώνη εκπαιδεύτηκε στο Λονδίνο από την Alexandra (Sandi) Richman μια αναγνωρισμένη ψυχολόγο, εκπαιδεύτρια και σύμβουλο EMDR. Τα εκπαιδευτικά της προγράμματα είναι αναγνωρισμένα από το EMDR International Association (EMDRIA) και το EMDR-Europe Association (EMDR-E). Η ίδια εκπαιδεύτηκε από την Dr Francine Shapiro, ιδρύτρια του EMDR, στις αρχές του 1990.

'Το FBI θεωρεί το EMDR εξαιρετικά αποτελεσματικό για την θεραπεία του μετατραυματικού στρες. Πραγματικάλειτουργεί' .

Charles McCormick, unit chief, Federal Bureau of Investigation Administrator.

"Οι άνθρωποι συχνά 'κολλάνε' σε φοβίες ή ιδέες για τον εαυτό τους, και άλλες φορές 'παγώνουν' στο να προχωρήσουν σε κάτι που επιθυμούν πάρα πολύ. Αυτή η 'παγωμένη' κατάσταση επιμένει ακόμα και όταν το άτομο καταλαβαίνει την έλλειψη λογικής της και συχνά ακόμα και μετά από χρόνια ψυχοθεραπεία. Το EMDR οδηγεί στη λύση του 'γόρδιου δεσμού' και έχει βοηθήσει εκατομμύρια ανθρώπους να λύσουν θέματα που τους φαινόντουσαν αδιέξοδα".

Sandra Shapiro, PhD., Board Member, National Institute for the Psychotherapies, Associate Professor of Psychology City University of New York.

"Χάρη στο EMDR μπορούμε πλέον να βοηθάμε ανθρώπους σε ένα επίπεδο που ούτε μπορούσαμε να ονειρευτούμε".

Atle Dyregrov, PhD., director of the Center for Crisis Psychology, Norway and United Nations consultant to UNICEF and UNCHR.

«Ήταν μια απίστευτη εμπειρία που με συγκλόνισε. Συγκεντρώθηκα στα χειρότερα σημεία της ζωής μου και .. με μαγικό τρόπο έπαψαν να με απασχολούν. Η θεραπεία με έκανε να κοιτάξω βαθιά μέσα στον εαυτό μου και τώρα νιώθω πολύ πιο ήρεμος, ισορροπημένος και έτοιμος να ανταπεξέλθω στις δυσκολίες της ζωής». Μάνος 48 ετών.

Γνωσιακή θεραπεία (Cognitive Behavioural Therapy, CBT)

Γνωσιακή θεραπεία (Cognitive Behavioural Therapy, CBT)

Η γνωσιακή-συμπεριφορική θεραπεία έχει εδραιωθεί ως η πιο (αποδεδειγμένα) αξιόπιστη θεραπεία για πλήθος ασθενειών όπως η κατάθλιψη, οι φοβίες, οι διατροφικές διαταραχές, το άγχος

Η γνωσιακη προέκυψε από τον συνδυασμό

α) της γνωσιακής θεραπείας, η οποία στοχεύει στο να αλλάξει τον τρόπο που σκεφτόμαστε, τα πιστεύω μας και τις προσδοκίες μας και

β)της συμπεριφορικής θεραπείας που στοχεύει στο να αλλάξει τον τρόπο που φερόμαστε

Ο αμερικάνος ψυχοθεραπευτής Aaron Beck βοήθησε στην ανάπτυξη του CBT και πίστευε ότι ο τρόπος που σκεφτόμαστε/ερμηνεύουμε μια κατάσταση επηρεάζει τον τρόπο που αντιδρούμε. Αντίστοιχα, οι πράξεις μας επηρεάζουν το πως σκεφτόμαστε και αισθανόμαστε. Είναι λοιπόν απαραίτητο να αλλάξουμε και τον τρόπο που σκεφτόμαστε αλλά και την τον τρόπο που συμπεριφερόμαστε ταυτόχρονα. Αυτός είναι και ο στόχος της γνωσιακής-συμπεριφορικής θεραπείας.

Η CBT (γνωσιακη-συμπεριφορική θεραπεία) πρεσβεύει ότι τα προβλήματα πολύ συχνά δημιουργούνται από εμάς τους ίδιους. Δηλαδή δεν είναι η κατάσταση που μας δυσκολεύει ή μας κάνει δυστυχισμένους αλλά ο τρόπος που την ερμηνεύουμε μέσα μας και το πως αντιδρούμε σε αυτήν.

Στην αρχή